У випускному 10-му класі Гірниківської СШ я сподобився організувати страйк. Це сталося восени, у вересні, коли старшокласників знову вигнали з-за парт на збирання буряків у радгоспі. Щоранку ми приходили в поле, на вітрі і часто під холодним дощем смикали ті буряки, обтинали їм гичку і скидали на купи. Так тривало по тижню-півтора. Ніхто нам звісно не платив.


За працею учнів-рабів наглядали класні керівники. З нами був учитель хімії, худий і довгий, як тичка для квасолі на городі, але з вусами Д'артаньяна. Директорка школи, як вправна зозуля, щовечора підкладала йому у ліжко свою доньку, з якою він врешті і одружився.
Якось зранку ми усім класом вийшли в поле на буряки. "Д'артаньян" запізнювався. Неподалік привезли наших однолітків із школи в райцентрі. Вони, на відміну від нас, отримували за смикання буряків якісь копійки.
Відтак я спитав в однокласників: чому ми працюємо, коли нам не платять? Ми що, не люди? Або нехай оплачують нашу працю, або ж ми оголошуємо страйк!..
Клас радісно мене підтримав.
Прийшов врешті "Д'артаньян". Він був шокований тим, що ми не працюємо. Почав нервуватися, погрожувати. Але ми були юними, впертими і переконаними у своїй правоті.
Наступного дня у школі вже працювала "слідча комісія". Приїхали якісь люди з району і брали участь у наших допитах. "Хто вас підбив на страйк?", - допитувалися вони у моїх однокласників.
Мене ніхто з однокласників не видав. НІХТО! Я вдячний їм за це й досі. Вони усі були чудовими друзями.
Я тоді нічого не знав про Чорновола чи Стуса. Про довгі роки каторги за спротив і непокору.
Зрештою, що тоді могли зробити зі мною, десятикласником, якби хтось підписав донос? Не знаю...
Після нашого протесту директор радгоспу не виплатив учням жодної копійки. Однак пообіцяв закупити якесь приладдя для школи.

Post a Comment

Нові Старіші